FANDOM

Mot-i-brostet-220_555359i.jpg
Henry
Biografi
Fullt navn

Henry Rasmus Pettersen

Født

14. desember 1921

Jobb

Pensjonist (har hatt utallige yrker, mange av disse noe tvilsomme)

Familie
Ektefelle

Tre ekskoner
Elna (kone)

Øvrig familie

Ricky (barnebarn)
Hilmar Pettersen (tvillingbror)
Nils (stesønn)
Trine (Stesvigerdatter)
Ole, Dole og Doffen (Barnebarn)
Lille-Elna (barnebarn)

Serieinformasjon
Første opptreden

S01E01 - Forfremmelsen

Siste opptreden

S07E13 (ordinære opptreden)
SxxExx - Tusenårsfesten (spesial)

Grunn

Flyttet til Spania med Elna

.

Henry Rasmus Pettersen er en av tre hovedfigurene i Mot i Brøstet.

Biografi Rediger

Henry ble født 14. desember 1921 (selv om dagen i sesong 7 blir feiret om våren), sammen med sin identiske tvillingbror Hjalmar. Han hadde en rekke jobber i løpet av sitt yrkesliv, deriblant som bokfører. Før han flyttet inn til Karl hadde han vært gift og skilt tre ganger, har minst et barn og minst et barnebarn. I sin ungdom bodde han en stund i USA med sin første kone, hvor han fikk ideen til Postordre-konseptet. Henry flyttet så fra henne og tilbake til Norge, og ekskona ble siden mangemillionær på Henry's ide om postordre. Lite visste Henry at hun også var gravid da han dro, og han fikk mange år senere vite at han hadde både barn og barnebarn. Han fortalte også at han i alle år hadde angret på at han flyttet fra henne i redsel.

Mange år senere, i 1993, jobbet den pensjonerte Henry som dørselger, noe han bedrev ut av bilen sin, som han også bodde i. Etter å ha hjulpet Karl ut av en knipe under skilsmisseoppgjøret med Eva, ble Henry tilbudt å flytte inn. Han ble boende her med Karl og Nils frem til 1997, da han flyttet til Spania med Elna, hvor de åpnet en norsk restaurant. Hva som skjedde senere er uvisst, annet enn at de to besøkte Norge ved nyttårsfeiringen 1999.

Tilfeldig wiki