FANDOM

Målfrid
Biografi
Fullt navn

Målfrid Luheeti

Jobb

Sykepleier

Familie
Ektefelle

Karl (tidl. samboer)
Malcolm (ektemann)

Serieinformasjon
Første opptreden

S01E01 - Forfremmelsen

.

Målfrid (senere Luheeti, pikenavn ukjent) var Karls kjæreste og samboer i Mot i Brøstet. Hun er med første gang i episoden Kryss på linjen i sesong 1, da Karl møtte henne i kassekøa på Super`n, og ba henne med ut. Etterhvert feiger han ut, og sier han er syk, for å kunne bruke kvelden på et av sine mange prosjekter for å tjene penger, men Målfrid, som er sykepleier, kommer da innom for å pleie han, og oppdager han i stua, hvor han snakker i telefonen. Hun blir meget sinna, men hjelper guttene da de må hjelpe en dame som føder via telefon. Etter dette tilgir hun han, og de fortsetter å gå ut. Etter tre sesonger som kjærester flytter Målfrid inn slik at hun slipper å betale på en leilighet hun ikke bruker. Hun blir da fast med i serien fra episoden Fullt hus og stormende jubel - del 1. Målfrid jobber som sykepleier på sykehuset, og hun er veldig vittig og hyggelig mot guttene, Trine og Elna. Hun har også en bestevenninne som hun gikk med på sykepleierskolen.

Målfrid var flere ganger frampå med Karl om de skulle gifte seg og få barn, men da Karl ikke viste den samme interessen flyttet hun ut for å ta en jobb i Afrika. Her møtte hun Malcolm, en Sør-Afrikansk lege og de gifter seg en stund etter tusenårsskiftet.

Siw Anita Andersen spilte rollen fra sesong 1 - 8 (fast fra sesong 4), samt i Tusenårsfesten.

Tilfeldig wiki