FANDOM

Nils Svendsen.png
Nils
Biografi
Fullt navn

Nils Raklerud Svendsen

Født

29. august 1989

Jobb

Lagerarbeider på Super'n, senere sjef for Rask Riving.

Familie
Ektefelle

Trine (samboer)

Øvrig familie

Ole, Dole og Doffen (trillingsønner)
Lille-Elna (datter)
Elna (mor)
Ikke navngitt far
Henry (Stefar)
Ricky (Slektning)
Jakob (Nevø)
Nusse(Tante)
Willy(Onkel)

Serieinformasjon
Første opptreden

S01E01

Siste opptreden

S07E13 (ordinære opptreden)
SxxExx - Tusenårsfesten (spesial)

Grunn

Flyttet ut sammen med Trine

.

Nils Svendsen er en av tre hovedfigurer i Mot i Brøstet. Han er sønn av Elna og hennes ektemann, og bodde sammen med Karl og Henry gjennom hele serien. Senere flyttet han ut for å bo sammen med sin gravide samboer, Trine, og de fikk senere fire barn (trillinggutter og en datter).

Biografi Rediger

Lite er visst om Nils' sin barndom. Han ble unnfanget i farens gamle Ford, som på den tid enda ikke var gift med Elna. De giftet seg samtidig som Nils ble døpt. Faren hans døde til slutt i 1983, og Elna giftet seg først på nytt mange år senere, da med Henry. Nils bodde hjemme hos sin mor frem til 1993, da han ble kastet ut etter å ha fått sparken som vaktmester. Han flyttet deretter inn hos Karl sammen med Henry. Han gikk først arbeidsløs i lengre tid, før han fikk jobb på Super'n i sesong fem, og han ble værende her resten av serien, før han startet han bedriften Rask Riving som blir sett i Tusenårsfesten.

Nils var lenge sjarmert av "kassadama på Super'n", som til slutt ble introdusert i sesong fem som Trine. De ble snart et par, og holdt sammen ut serien. I siste episode av serien får Trine vite at hun er gravid, og når Elna flytter til Spania med Henry, får Nils og Trine tilbud om å ta over den gamle leiligheten hennes. De flytter så inn her, og får snart fire barn, trillinger og en jente. På et punkt etter dette starter Nils rivingsselskapet "Rask Riving", som han driver i 1999.

Tilfeldig wiki