FANDOM

Selv om seriene vanligvis besto av enkeltepisoder uten sammenhengende handling, var det flere tilfeller av gående historier som strakk seg over flere episoder.

Karl's blodtrykk og helse Rediger

Dette var den første virkelige storylinen, som gikk løst over hele serien, noen ganger over flere episoder etter hverandre, første gang i sesong 1. Her så vi Karl slite med blodtrykket, noe som var forårsaket av bilder av ekskona som hang i huset. Senere sliter han igjen med blodtrykket, samt sinne og kolesterol, noe som ofte fører til mye humor i hans artige forsøk på å rette opp i de forskjellige tingene.

Karl og Målfrid Rediger

Karl og Målfrid's forhold er den storylinen som varer lengst i serien, som strekker seg fra fjerde episode og ut serien. Her ser vi utviklingen i forholdet deres, fra stevnemøter i sesong 1 og 2, til innflytting i sesong 4 og diskusjon rundt ekteskap i de senere sesonger. Denne storylinen ble derimot ikke videreført til Karl&Co, og det blir i Tusenårsfesten avslørt av Målfrid flyttet til Afrika for å jobbe der, noe hun vurderte i seriens siste episode, og derfor forlot Karl til fordel for dette. Hun giftet seg senere med afrikanske Malcolm.

Henry's alkoholproblemer Rediger

Denne historien var den første virkelig alvorlige historien i Mot i Brøstet, og foregikk i de siste sesongene av serien. I denne storylinen ser vi Henry bli stadig mer drikkfeldig etter lengre sykdom, og det utvikler til slutt til det punktet hvor han bruker alle sine penger på alkohol og drikker stort sett hele tiden. Dette fører til at Karl forsøker å få han til å kvitte seg alkoholen, men til ingen nytte. Først når Målfrid skaffer han profesjonell hjelp, som han i virkeligheten aldri får utnyttet, klarer Henry å slutte med drikkingen. Dette var en storyline som strakk seg over størsteparten av sesong 7.

Tilfeldig wiki